MIDK 2024
2024. április 5. péntek | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Érkezés, regisztráció | ||
14:00-14:15 |
Megnyitó Dr. András Döbör, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Karának dékánja |
||
14:15-15:05 |
Plenáris előadás Csíkos Csaba: Vizuális reprezentációk szerepe matematikai szöveges feladatok megoldásában |
||
15:05-15:20 | SZÜNET | ||
1. szekció | 2. szekció |
3. szekció |
|
15:20-15:45 | Fülöp Zsolt: Az algebrai gondolkodásmód kialakulása az általános iskolai oktatás során | Matos Zoltán: Matematikatörténet tanítása középiskolában: miért, mit, hogyan? | Lengyelné Szilágyi Szilvia, Palencsár Enikő: A JETI didaktikai játék paraméteroptimalizálási folyamata |
15:45-16:10 | Bereczki Ildikó, Csíkos Csaba: 7. osztályosok körében végzett akciókutatás tapasztalatai arányossági gondolkodás körében | Barkó Ferenc, Ambrus Gabriella: Mit tanulhatunk a gyökvonás történetéből? | Ádámkó Éva, Sziki Gusztáv Áron: A hagyományos és a tanulási analitika módszerek hatékonyságának összehasonlítása a programozás oktatásában |
16:10-16:35 | Torma Gábor: Hogyan oldanak meg 9. évfolyamos diákok arányossági problémákat? | Kántor Sándorné: Régi vagy új téma? Adalékok a magyarországi hibakutatás történetéhez | Papp Gabriella: A kutatásban alkalmazott e-teszt jóságmutatóinak vizsgálata |
16:35-16:50 | SZÜNET | ||
16:50-17:15 | Ambrus András: A matematikatanítás elmélete és gyakorlata közötti kapcsolat problémái | Szűcs János: Felső tagozatos matematikatanárok továbbképzési lehetősége geometria témakörben | Muzsnay Anna, Szabó Gyula, Szeibert Janka: Teszteléses tanulás, avagy egy csodaszer, ami felzárkóztatja a hallgatókat |
17:15-17:40 | Lócska Orsolya Dóra: A procedurális és a fogalmi megértés vizsgálata a problémaalkotás szemüvegén keresztül | Tekeli Miklós, Fülöp Vanda: A vizualitás jelentősége az oktatásban | Kása Emese: Az analízis oktatásának vizsgálata villamosmérnök és fizikus hallgatók körében |
17:40-18:05 | Kiss Márton: Metakognitív tevékenységek a tanárjelöltek óráin | Torma Bence: A körrel kapcsolatos emelt szintű feladatok szemléltetése GeoGebra segítségével: esettanulmány | Tripo Johanna: A PKE Gazdaság- és Társadalomtudomány Kar hallgatóinak motivációi |
18:05-19:00 | Kulturális program | ||
19:00 | VACSORA |
2024. április 6. szombat | ||||
---|---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
Antonín Jančařík: Catalan numbers as a didactic challenge (in English) |
|||
9:50-10:05 | SZÜNET | |||
1. szekció | 2. szekció (in English) | 3. szekció | ||
10:05-10:30 | Katonka Pál: Érettségi teljesítmény kapcsolata a kompetenciamérésen elért eredménnyel | Ana Katalenic: Constructing a framework for representing numbers in primary education | Osztényiné Krauczi Éva: Logaritmusos feladatok hibaanalízise | |
10:30-10:55 | Geszler Evelin Anna: Didaktikai megjegyzések a hazai matematika érettségi követelményrendszerében bekövetkezett változásokhoz | Christiyanti Aprinastuti, Zoltán Kovács: Unveiling Lecturers' Pedagogical Decision-Making: What are the motives for choosing Inductive or Deductive Approaches? | Pomuczné Nagy Ildikó: Egy matematika verseny feladatsorának és a tanulók megoldási módszereinek elemzése | |
10:55-11:20 | Horti Krisztina: A valószínűség-számítás tanításának helyzete napjainkban Magyarországon | Dóra Szegő: Möbius or STACK? A Comparison of Two Popular Online Assessment Systems (Not Only) for STEM |
Bessenyei Dorottya Klára: A példák szerepe a másodfokú egyenlet sémájának kialakításábanl |
|
11:20-11:45 | Kántor Sándor: A tanár és a tankönyv szerepe az oktatásban | György Emese: Hypothesis testing in the (higher level) high school curriculum? An educational experiment | Buda Virág, Prins Rebecca: Tudnak-e a matematika tanárszakos hallgatók bizonyítani? | |
11:45-12:30 | EBÉD | |||
12:30-16:00 | Városnézés | |||
16:00-16:50 |
Plenáris előadás Vígh Viktor: Logikai játékok alkalmazásai a matematikaoktatásban |
|||
16:50-17:05 | SZÜNET | |||
1. szekció | 2. szekció | 3. szekció | ||
17:05-17:30 | Jakab Enikő: A távolléti oktatás digitális öröksége a jelenléti matematikaoktatásban: Kárpátaljai magyar matematika tanárok tapasztalatai | Veress-Bágyi Ibolya: Szituációs feladatok megoldása a Microsoft 365 Excel applikációval | Krisztin Német István: Jegyzetek a tanítóképzés matematika műveltségi területére | |
17:30-17:55 | Bella Hajnal Annamária: Poliuniverzum: szín, forma, játék | Máder Attila: Applikációk a matematikaórán | Baranyai Tünde Klára: Kooperatív tanulási módszer alkalmazása a matematika tanításában | |
17:55-18:20 |
Szeibert Janka, Szörényi Sára, Sauerné Feczkó Ágnes: A játékosítás hatása a matematikatudásra és a matematikai attitűdre 9. és 10. osztályban |
Zámbó Csilla Gyöngyvér: Tanórai társasjátékkal a matematikai fejlődésért | Sütő Éva: A szülőkkel való együttműködés hatása a matematika tanulási folyamatokra—szisztematikus szakirodalom elemzés | |
18:20-18:45 | Stirling Anna Krisztina, Szörényi Sára: Kell-e félnünk a cos15°-tól? Ha igen, bizonyítsd, ha nem, mutass ellenpéldát! | Kelecsényi Klára: Egy logaritmusos kártyajáték APOS analízise | Buzogány Ágota: Szabadtéri tevékenységek a matematikai készségfejlesztés tükrében | |
19:00 | VACSORA |
2024. április 7. vasárnap | |||
---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
Kovács Zoltán: Technológia-immun iskolai matematikai problémák: Léteznek-e, és ha igen, szükségünk van-e rájuk |
||
9:50-10:05 | SZÜNET | ||
1. szekció | 2. szekció | ||
10:05-10:30 | Debrenti Edith: Hallgatók eredményei egy formális logikai műveleteket mérő vizsgálatban | Uhljar Janka: A matematikai ismeretek integrálása a középiskolai kémiai laborgyakorlatokba | |
10:30-10:55 | Takács Anna Mária, Augusztinyi Dániel, Takács Anna: Digitális számonkérés tapasztalatairól a gazdaságinformatikus képzésben | Kardos Gergely, Kónya Eszter: Függvények témakör tanítása fizikai ismeretekre alapozva | |
10:55-11:20 | Burján-Mosoni Boglárka: Egy oktatási-értékelési módszer műszaki tárgy keretében | Sauerné Feczkó Ágnes, Prins Rebecca, Szeibert Janka: Érdemes-e faktos osztályban játékosítani? | |
11:20-11:45 | Körei Attila, Lengyelné Szilágyi Szilvia: Oktatási robotok integrálása az egyetemi matematikaoktatásba | Báró Emőke: Problémaalapú tanulás hatása a diákok tanulási eredményeire | |
11:45-11:55 | Zárás Dr. Muzsnay Zoltán, a Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktor Iskola Didaktika programjának vezetője Dr. Kónya Eszter, a szervező bizottság vezetője |
||
12:00 | EBÉD |