MIDK 2024

ABSZTRAKTKÖTET

2024. április 5. péntek
13:00-14:00 Érkezés, regisztráció
14:00-14:15

Megnyitó
Dr. Muzsnay Zoltán, a Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola Didaktika programjának vezetője

Dr. András Döbör, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógiai Karának dékánja

14:15-15:05

Plenáris előadás

Csíkos Csaba: Vizuális reprezentációk szerepe matematikai szöveges feladatok megoldásában

15:05-15:20 SZÜNET
  1. szekció 2. szekció

3. szekció

15:20-15:45 Fülöp Zsolt: Az algebrai gondolkodásmód kialakulása az általános iskolai oktatás során Matos Zoltán: Matematikatörténet tanítása középiskolában: miért, mit, hogyan? Lengyelné Szilágyi Szilvia, Palencsár Enikő: A JETI didaktikai játék paraméteroptimalizálási folyamata
15:45-16:10 Bereczki Ildikó, Csíkos Csaba: 7. osztályosok körében végzett akciókutatás tapasztalatai arányossági gondolkodás körében Barkó Ferenc, Ambrus Gabriella: Mit tanulhatunk a gyökvonás történetéből? Ádámkó Éva, Sziki Gusztáv Áron: A hagyományos és a tanulási analitika módszerek hatékonyságának összehasonlítása a programozás oktatásában
16:10-16:35 Torma Gábor: Hogyan oldanak meg 9. évfolyamos diákok arányossági problémákat? Kántor Sándorné: Régi vagy új téma? Adalékok a magyarországi hibakutatás történetéhez Papp Gabriella: A kutatásban alkalmazott e-teszt jóságmutatóinak vizsgálata
16:35-16:50 SZÜNET
16:50-17:15 Ambrus András: A matematikatanítás elmélete és gyakorlata közötti kapcsolat problémái Szűcs János: Felső tagozatos matematikatanárok továbbképzési lehetősége geometria témakörben Muzsnay Anna, Szabó Gyula, Szeibert Janka: Teszteléses tanulás, avagy egy csodaszer, ami felzárkóztatja a hallgatókat
17:15-17:40 Lócska Orsolya Dóra: A procedurális és a fogalmi megértés vizsgálata a problémaalkotás szemüvegén keresztül Tekeli Miklós, Fülöp Vanda: A vizualitás jelentősége az oktatásban Kása Emese: Az analízis oktatásának vizsgálata villamosmérnök és fizikus hallgatók körében
17:40-18:05 Kiss Márton: Metakognitív tevékenységek a tanárjelöltek óráin Torma Bence: A körrel kapcsolatos emelt szintű feladatok szemléltetése GeoGebra segítségével: esettanulmány Tripo Johanna: A PKE Gazdaság- és Társadalomtudomány Kar hallgatóinak motivációi
18:05-19:00 Kulturális program
19:00 VACSORA

Vissza a napválasztóra

 

2024. április 6. szombat
9:00-9:50 Plenáris előadás

Antonín Jančařík: Catalan numbers as a didactic challenge (in English) 

9:50-10:05 SZÜNET
  1. szekció 2. szekció (in English) 3. szekció
10:05-10:30 Katonka Pál: Érettségi teljesítmény kapcsolata a kompetenciamérésen elért eredménnyel Ana Katalenic: Constructing a framework for representing numbers in primary education Osztényiné Krauczi Éva: Logaritmusos feladatok hibaanalízise
10:30-10:55 Geszler Evelin Anna: Didaktikai megjegyzések a hazai matematika érettségi követelményrendszerében bekövetkezett változásokhoz Christiyanti Aprinastuti, Zoltán Kovács: Unveiling Lecturers' Pedagogical Decision-Making: What are the motives for choosing Inductive or Deductive Approaches? Pomuczné Nagy Ildikó: Egy matematika verseny feladatsorának és a tanulók megoldási módszereinek elemzése
10:55-11:20 Horti Krisztina: A valószínűség-számítás tanításának helyzete napjainkban Magyarországon Dóra Szegő: Möbius or STACK? A Comparison of Two Popular Online Assessment Systems (Not Only) for STEM

Bessenyei Dorottya Klára: A példák szerepe a másodfokú egyenlet sémájának kialakításábanl

11:20-11:45 Kántor Sándor: A tanár és a tankönyv szerepe az oktatásban György Emese: Hypothesis testing in the (higher level) high school curriculum? An educational experiment Buda Virág, Prins Rebecca: Tudnak-e a matematika tanárszakos hallgatók bizonyítani?
11:45-12:30 EBÉD
12:30-16:00 Városnézés
16:00-16:50

Plenáris előadás

Vígh Viktor: Logikai játékok alkalmazásai a matematikaoktatásban 

16:50-17:05 SZÜNET
  1. szekció 2. szekció 3. szekció
17:05-17:30 Jakab Enikő: A távolléti oktatás digitális öröksége a jelenléti matematikaoktatásban: Kárpátaljai magyar matematika tanárok tapasztalatai Veress-Bágyi Ibolya: Szituációs feladatok megoldása a Microsoft 365 Excel applikációval Krisztin Német István: Jegyzetek a tanítóképzés matematika műveltségi területére
17:30-17:55 Bella Hajnal Annamária: Poliuniverzum: szín, forma, játék Máder Attila: Applikációk a matematikaórán Baranyai Tünde Klára: Kooperatív tanulási módszer alkalmazása a matematika tanításában
17:55-18:20

Szeibert Janka, Szörényi Sára, Sauerné Feczkó Ágnes: A játékosítás hatása a matematikatudásra és a matematikai attitűdre 9. és 10. osztályban

Zámbó Csilla Gyöngyvér: Tanórai társasjátékkal a matematikai fejlődésért Sütő Éva: A szülőkkel való együttműködés hatása a matematika tanulási folyamatokra—szisztematikus szakirodalom elemzés
18:20-18:45 Stirling Anna Krisztina, Szörényi Sára: Kell-e félnünk a cos15°-tól? Ha igen, bizonyítsd, ha nem, mutass ellenpéldát! Kelecsényi Klára: Egy logaritmusos kártyajáték APOS analízise Buzogány Ágota: Szabadtéri tevékenységek a matematikai készségfejlesztés tükrében
19:00 VACSORA

Vissza a napválasztóra

 

2024. április 7. vasárnap
9:00-9:50 Plenáris előadás

Kovács Zoltán: Technológia-immun iskolai matematikai problémák: Léteznek-e, és ha igen, szükségünk van-e rájuk 

9:50-10:05 SZÜNET
  1. szekció 2. szekció
10:05-10:30 Debrenti Edith: Hallgatók eredményei egy formális logikai műveleteket mérő vizsgálatban Uhljar Janka: A matematikai ismeretek integrálása a középiskolai kémiai laborgyakorlatokba
10:30-10:55 Takács Anna Mária, Augusztinyi Dániel, Takács Anna: Digitális számonkérés tapasztalatairól a gazdaságinformatikus képzésben Kardos Gergely, Kónya Eszter: Függvények témakör tanítása fizikai ismeretekre alapozva
10:55-11:20 Burján-Mosoni Boglárka: Egy oktatási-értékelési módszer műszaki tárgy keretében Sauerné Feczkó Ágnes, Prins Rebecca, Szeibert Janka: Érdemes-e faktos osztályban játékosítani?
11:20-11:45 Körei Attila, Lengyelné Szilágyi Szilvia: Oktatási robotok integrálása az egyetemi matematikaoktatásba Báró Emőke: Problémaalapú tanulás hatása a diákok tanulási eredményeire
11:45-11:55 Zárás
Dr. Muzsnay Zoltán, a Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktor Iskola Didaktika programjának vezetője
Dr. Kónya Eszter, a szervező bizottság vezetője
12:00 EBÉD

Vissza a napválasztóra

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

A tájékoztatót megismertem.