III. Compliance konferencia

 

 

Dr. Nagy Gábor Bálint - legfőbb ügyész

Jogi diplomáját a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán szerezte, majd a bírósági szervezetben helyezkedett el. A szakvizsga letételét követően, 2007 júniusától büntető ügyszakos bíróként dolgozott. 2011. óta az ügyészség tagja, ahol egy évig a Központi Nyomozó Főügyészségen, majd hosszabb ideig a Legfőbb Ügyészség Büntetőbírósági Ügyek Főosztályán teljesített szolgálatot, először beosztott ügyészként, majd osztályvezető ügyészként. 2021 szeptemberétől a legfőbb ügyész kabinetfőnök-helyetteseként, majd kabinetfőnökeként tevékenykedett. 

2025. június 11. napján az Országgyűlés legfőbb ügyésszé választotta, megbízatását e naptól kezdőden tölti be.

A jogalkalmazói tevékenység mellett részt vesz a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Büntető Anyagi, Eljárási és Végrehajtási Jogi Tanszékének munkájában, ahol korábban európai büntetőjogi, valamint a büntetőeljárás és az alapvető jogok összefüggéseit bemutató tárgyakat oktatott, jelenleg büntető anyagi jogot tanít.  


Rigó Csaba Balázs - a Gazdasági Versenyhivatal elnöke

Rigó Csaba Balázs az ELTE-n diplomázott programtervező matematikusként. Szakközgazdászként másoddiplomázott a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán, közbeszerzési menedzser szakértői képesítést szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, majd egyetemi szakközgazdászként diplomázott a Budapesti Corvinus Egyetem angol nyelvű MBA szakán.

Pályáját az olajiparban kezdte, majd szoftverfejlesztőként tevékenykedett. 2002-től 2010-ig önkormányzati képviselő volt Zalaegerszegen, ahol a város Gazdasági Bizottságát és Közbeszerzési Testületét vezette. 2010-től a Közbeszerzési Hatóság Tanácsának tagja, 2012-től a hatóság alelnöke. 2011-től a Zala Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott, 2015-2020-ig a Közbeszerzési Hatóság elnöke. 2020. április 15-től vezeti a Gazdasági Versenyhivatalt. 2021. november 18-ától a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóság keretében működő Koncessziós Tanács alelnöke.

A Pannon Egyetemen gazdaságpolitikát, az ELTE szakjogász képzésében pedig közbeszerzést oktatott, jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetem vendégelőadója.


Dr. Bendik Tamás LL.M – a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság általános elnökhelyettese

1984-ben született Budapesten. Tanulmányait az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán és ösztöndíjasként a Helsinki Egyetem Jogi Karán végezte. Posztgraduális képzését az ELTE ÁJK Jogi Továbbképző Intézetben folytatta, előbb kodifikátor szakjogász, később adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász végzettséget (LL.M.) szerzett. 

Szakmai pályafutását az Igazságügyi Minisztériumban kezdte meg, ahol több mint 11 évig foglalkozott alapjogokkal, kiemelten a személyes adatok védelmével és információszabadsággal. 2012-2018-ig Magyarországot képviselte az Európai Unió Tanácsának adatvédelmi munkacsoportjában, valamint az Európai Bizottság adatvédelmi szakértői csoportjában. Ebben az időszakban tevékenységének fókusza az Európai Unió adatvédelmi reformja volt, ennek keretében részt vett az uniós szabályozás előkészítésében és tárgyalásában, valamint azok implementációjával kapcsolatos jogszabály-módosítások szakmai előkészítésében.

2018-2023-ig a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság stratégiai elnöki főtanácsadója, 2023 júliusa óta általános elnökhelyettese. A GDPR-kommentár egyik társszerzője, az ELTE ÁJK Jogi Továbbképző Intézet adatbiztonsági és adatvédelmi szakjogász képzésének, valamint a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európai uniós adatvédelmi szaktanácsadó szakirányú továbbképzési szakának oktatója.


Dr. Kovács László PhD - a Közbeszerzési Hatóság elnöke

Középiskolai tanulmányait a székesfehérvári Ciszterci Szent István Gimnáziumban végezte, 1997-ben érettségizett, majd ugyanebben az évben felvételt nyert az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karára.

Közbeszerzési pályafutását ügyvédi irodában kezdte, ezt követően dolgozott a Közbeszerzési Hatóságnál, illetve jogelődjénél a Közbeszerzések Tanácsánál, mint jogi tanácsadó, később mint szakmai tanácsadó, majd mint a Jogi Főosztály vezetője.
Szakmai pályafutása során foglalkozott közbeszerzési eljárások lebonyolításával, valamint európai uniós támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások közbeszerzési-jogi minőségellenőrzésével, és többek között az új, 2015-ben hatályba lépett közbeszerzési törvény és az ahhoz kapcsolódó végrehajtási rendeletek megalkotásával a Miniszterelnökségen, mint a közbeszerzési jogalkotásért felelős Közbeszerzési Szabályozási Főosztály vezetője. 2017-ben lett a Közbeszerzési Hatóság Főtitkára, majd 2020 áprilisától a szervezet elnöke.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Kar Deák Ferenc Intézete által szervezett közbeszerzési szakjogász képzés keretében a Támogatásból megvalósuló közbeszerzések című tárgy tantárgyfelelőse és oktatója. Rendszeresen folytat oktatói tevékenységet, 2019-től a Közbeszerzési Értesítő Plusz felelős szerkesztője.

2023-ban a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen PhD fokozatot szerzett.

Nős, két gyermek édesapja.


Vágujhelyi Ferenc - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (NHIT) elnöke, a Magyar Államkincstár és a NAV adatvagyonának optimalizálásáért felelős kormánybiztosa

1994-ben fizikatanári, majd 1995-ben programozó matematikus végzettséget szerzett az ELTE-n. Szakmai pályafutását pénzügyi rendszerfejlesztőként és információbiztonsági szakértőként kezdte. 2015 óta a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnöke, 2018 óta a Blockchain Koalíció elnöke, 2020 óta a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület elnöke; 2021. július 8. óta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke. 2022. május 27-től a Magyar Államkincstár és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adatvagyonának optimalizálásáért felelős kormánybiztosa, 2022-től a Magyar Pénzügyi - Gazdasági Ellenőrök egyesületének elnökhelyettese. A NAV elnökeként 2023 második félévében és 2024 első félévében az IOTA (Európai Adóigazgatások Szervezete) elnökeként funkcionált. 2025 nyara óta másodszor is betölti az IOTA elnöki tisztét.

Számos tudományos publikáció szerzője, fő kutatási területe az elektronikus azonosítás és hitelesség, valamint a blockchain-technológia alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata a közigazgatásban. Több, az információtechnológiával összefüggő szabadalommal rendelkezik.


Dr. Herman Zsuzsanna LL.M, MBA - a Debreceni Egyetem compliance igazgatója, a III. Compliance Konferencia háziasszonya

Jogász, közgazdász, HR szakjogász és compliance szakjogász. 2022 óta vezeti a Debreceni Egyetem Compliance Önálló Osztályát, amelyet a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány fenntartói modellváltásával egy időben, három éve hoztak létre. A szervezet megalakulása óta aktív szerepet vállal a compliance kultúra intézményi szintű kialakításában és megerősítésében.
Tanulmányait a Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán kezdte igazgatásszervező, majd jogász szakon. 2016-ban szerzett jogi diplomát. 2019-ben a Gazdaságtudományi Karon közgazdász diplomát szerzett MBA szakon. Időközben teljesítette jogi szakvizsgáit, majd LL.M. képzés keretében 2022-ben HR szakjogász, 2024-ben pedig compliance szakjogász képesítést szerzett. Több mint tízéves szakmai tapasztalattal rendelkezik jogi területen, felsőoktatási és vállalati környezetben egyaránt.
A Debreceni Egyetem compliance vezetőjeként azon dolgozik, hogy a megfelelés ne csupán a szabályok betartását jelentse, hanem szervesen beépüljön az intézményi gondolkodásba. Hisz abban, hogy a valódi compliance nem a szabályzatokban, hanem a napi működésben él: a tudatosságban, az etikus hozzáállásban és a példamutató intézményi magatartásban – ezek erősítik hosszú távon a szervezet hitelességét és fenntarthatóságát.

A III. Compliance Konferencia ennek a szemléletnek az egyik legfontosabb szakmai fóruma. Az eseményt harmadik alkalommal rendezik meg, mivel meggyőződése, hogy a megfelelés akkor válik igazán hatékonnyá, ha a szakemberek megosztják egymással tudásukat, tapasztalataikat és bevált gyakorlataikat.

Tagja a Magyar Vállalati Compliance Társaságnak, és rendszeres szakmai kapcsolatot ápol több hatósági szereplővel is. 

Elhivatott egy olyan működési környezet fenntartása és fejlesztése mellett, ahol a megfelelés nem kényszer, hanem természetes szervezeti norma.


Dr. Korencsi Attila - a Magyar Nemzeti Bank compliance igazgatója

Dr. Korencsi Attila 1993-ban szerzett Állam- és jogtudományi doktori oklevelet az Eötvös Loránd Tudományegyetemen. Jogi szakvizsgát 1996-ban tett. Magyarország Külügyminisztériumának együttműködésében a francia École nationale d’administration európai uniós jogi diplomáját 2004-ben szerezte meg.

A Magyar Nemzeti Bank Compliance igazgatóságának vezetője. Több mint harminc éves jogászi gyakorlattal rendelkezik a központi banki tevékenység, alkotmányjog, pénzügyi jog, monetáris politikai és devizatartalék-kezelési ügyek, pénzügyi piacok működése, pénzügyi stabilitási kérdések, gazdaság, jog és etika kapcsolata, megfelelőségi ügyek területén.

Tagja a Központi Bankok Európai Rendszere Etikai és Compliance Bizottságának és Üzleti Compliance Munkacsoportjának. Tagja továbbá a Nemzetközi Működésikockázat-kezelési Munkacsoportnak (IORWG), az Európai Unió Püspöki Konferenciáinak Bizottsága (COMECE) Jogi Munkacsoportjának (Brüsszel), valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Társaságirányítási Bizottságának (Párizs).

Számos publikációja jelent meg szakfolyóiratokban és tanulmánykötetekben.

Egyetemi oktatói tevékenységet folytat a Debreceni Egyetemen, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, a Miskolci Egyetemen és a krakkói Jagelló Egyetemen.


Dr. Firniksz Judit PhD, LL.M, MSc - a Wolters Kluwer által felkért tudományos tanácsadó, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Versenyjogi Kutatóközpontjának szenior kutatója

Firniksz Judit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Versenyjogi Kutatóközpontjában a digitális piacok szabályozási és versenyjogi kérdéseit vizsgálja. Érdeklődésének középpontjában a "digital compliance", azaz a digitális vállalkozások megfelelési kérdései állnak, az ezen a területen felmerülő jogi szabályozási kérdésekre vonatkozóan végez tudományos tanácsadói tevékenységet.

Tanulmányait a Budapesti Közgazdasági Egyetemen, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán végezte. Szakmai pályafutását 1998-ban a Gazdasági Versenyhivatal Versenypolitikai Irodáján kezdte, részt vett a Fogyasztóvédelmi Iroda kialakításában, majd annak első vezetője lett. 2006 és 2021 között a PwC-vel együttműködő PwCLegal - Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda versenyjogi és fogyasztóvédelmi csoportjának vezetőjeként praktizált, valamint részt vett a PwC ágazati szabályozási csoportjainak tevékenységében.

A Magyar Versenyjogi Egyesület vezetőségének tagja, az egyesület keretein belül létrehozott Digitális Piacok Munkacsoport vezetője, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogi alapképzésén, továbbá a Pécsi Tudományegyetem és a Debreceni Egyetem szakjogász képzésein oktat.


Dr. Polacsek Csaba – a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. cégtársa

A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett és doktorátusi fokozatát is itt szerezte. Okleveles könyvvizsgáló, illetve az Amerikai Egyesült Államokban bejegyzett könyvszakértő (CPA). Igazságügyi szakértői vizsgával és tőzsdei szakvizsgával rendelkezik.

Dr. Polacsek Csaba a PricewaterhouseCoopers budapesti irodájának forensic szolgáltatásokért, pénzügyi tanácsadásért, vállalati pénzügyekért, ingatlan tanácsadásért felelős cégtársa. 

7 évet töltött egy másik Big4-nál Magyarországon és az Egyesült Államokban, majd közel tíz évet töltött a CAIB/UniCredit csoportnál, ahol a corporate finance, illetve a struktúrált finanszírozási területet vezette. Két évet ingatlanfejlesztési területen volt a délszláv régióban. Több, mint 5 évet az állami szektorban dolgozott: a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. társasági portfólióért felelős főigazgatójaként, majd a Miniszterelnökség pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős helyettes államtitkáraként. Csatlakozását megelőzően három évig a Magyar Posta elnöke volt. 

Komoly tranzakciós és tanácsadási tapasztalata van Magyarországon, illetve a közép-kelet európai régióban Szlovéniában, Horvátországban, Montenegróban, Szerbiában, Albániában, Romániában, Szlovákiában és Lengyelországban.


Dr. Gerencsér István Bálint LL.M  - Senior Legal Counsel and Compliance Officer, Richter Gedeon Nyrt.

Dr. Gerencsér István Bálint 2006-ban szerzett jogi diplomát a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán, és 2013-ban tette le jogi szakvizsgáját, majd 2017-ben infokommunikációs szakjogászként diplomázott a Pécsi Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Karán.

Karrierjét 2007-ben kezdte a magyarországi Allianz csoportnál előbb jogász, majd jogtanácsosi pozícióban. Feladatai közé tartozott az Allianz informatikai-, beszerzési-, PR és marketing szakterületeinek teljes körű jogi támogatása, a vállalat társasági jogi ügyeinek intézése, belső szabályzatok készítése és véleményezése, továbbá auditok koordinálása, és az outsourcing folyamatok jogi támogatása.

2017. novemberétől a Richter Gedeon Nyrt. jogtanácsosa, 2024. novemberétől a Richter Gedeon Nyrt. Global Compliance Csoportjának vezetője. A Compliance terület irányítása során fenntartja és folyamatosan fejleszti a Richter Gedeon Nyrt. és leányvállalatai megfelelőségi rendszerét, részt vesz a Társaság belső szabályzatainak kialakításában és frissítésében, folyamatos tanácsadást nyújt az etikai és megfelelőségi vonatkozású kérdésekben.

Munkájának részét képezi a rendszeres oktatások megszervezése és lebonyolítása, a nemzetközi szankció-monitoring, a megfelelőségi bejelentések kivizsgálása, valamint részt vesz a harmadik feles átvilágításokban és a Richter Gedeon Nyrt-t érintő vizsgálatokban.

A fentieken túl feladatai közé tartozik a Richter Gedeon Nyrt. medical-, PR- és marketing szakterületeinek jogi támogatása.


Dr. Kiss András - a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara gazdaságfejlesztési és innovációs osztályvezetője

Dr. Kiss András külgazdasági szakokleveles mérnök, EU szakértő. A Kamarában feladatai közé tartozik a helyi és országos gazdasági előterjesztések véleményezésének koordinálása, vállalkozások tájékoztatása pályázati lehetőségekről, a vállalkozások széles körét érintő kötelezettségekről (pl. EPR-MOHU, ESG), tájékoztató rendezvények, vállalkozói fórumok szervezése. 

Részt vett a BKIK és a HBKIK által szervezett vállalkozói compliance tréning megvalósításában. Úgy véli nem elég a compliance rendszerét egyszer felépíteni, a szabályokat folyamatosan adaptálni kell a változó jogszabályi környezethez és piaci viszonyokhoz. A képzéseket rendszeresen meg kell ismételni. Vagyis a compliance csak egy folyamatosan fejlődő szervezetben teljesedhet ki igazán.


Dr. Dékány Dóra - ügyvéd, a Magyar Ügyvédi Kamara visszaélés-bejelentési referense

Dr. Dékány Dóra 2008 óta a Budapesti Ügyvédi Kamara tagja, 2011-től egyéni ügyvédként praktizál. Kiemelt szakterületei az adatvédelmi jog, a követeléskezelés, komplex jogi szolgáltatás nyújtása gazdasági társaságok és szervezetek részére, illetve a bejelentővédelmi ügyvédi tevékenység.

Munkája mellett tagja a Budapesti Ügyvédi Kamara Elnökségének, a Magyar Ügyvédi Kamara Másodfokú Fegyelmi Bizottságának, és elsőfokú elnöke a Magyar Lovassport Szövetség Sportfegyelmi Bizottságának. 2020 óta jogi szakvizsga cenzor.

2023-ben részt vett a Magyar Ügyvédi Kamara által működtetett visszaélés-bejelentési rendszer kialakításában, 2023. szeptember 1. óta a Magyar Ügyvédi Kamara Visszaélés-bejelentési Referense. 

2020-ban kollégáival megalapította az AdatSzalon szakmai műhelyt, mely az adatvédelemmel és ügyvédszakmai kérdésekkel foglalkozó szakértők szakmai együttműködésének biztosít lehetőséget. Az AdatSzalon rendezvényein több ezer ügyvéd részére szerveznek oktatásokat, melynek fókusza az ügyvédi adatkezelés és az ügyvédszakmai szabályok jó gyakorlatának kérdései.

Kiemelten foglalkozik sportegyesületek adatvédelmi jogával, illetve adatvédelmi tisztviselői tevékenységet lát el több, közfeladatot ellátó szervezetnél. Széles ügyfélkörrel rendelkezik a KKV szektorban, ügyfelei között megtalálható számos magán-egészségügyi szolgáltató és gépjármű márkakereskedések. 

Tevékenységének fókusza, hogy a jogszabályok rendelkezésein túl a megbízásai során ajánlott megoldások megfeleljenek a gazdasági és piaci követelményeknek, és a gyakorlati életben kivitelezhető válaszokkal segítse ügyfeleit.


Dr. Molnár Adél LL.M. - ügyvéd, a Magyar Ügyvédi Kamara adatvédelmi tisztviselője

A Budapesti Ügyvédi Kamara titkára, a Magyar Ügyvédi Kamara Küldöttgyűlésének tagja. Jogi szakvizsga cenzor. Ügyvéd.

A Magyar Ügyvédi Kamara által működtetett visszaélés-bejelentési rendszer felállításában szakértőként vett részt, 2023. szeptember 1. és 2024. január 15. között a Magyar Ügyvédi Kamara Visszaélés-bejelentési Referense volt.

Szakmai tevékenysége kiterjed az ügyvédek, ügyvédi irodák ügyvédszakmai és egyéb előírásoknak való megfelelése komplex támogatására, különös tekintettel a hivatásrend tagjainak adatvédelmi, pénzmosás-megelőzési, nyilvántartási, iratmegőrzési és más hasonló kötelezettségeire. A Budapesti Ügyvédi Kamara titkáraként közreműködik a területi kamara adatvédelemmel és információszabadsággal összefüggő feladatainak ellátásában. 

1999 óta ügyvéd, infokommunikációs szakjogász. 

A gazdasági és infokommunikációs jogi ügyvédi tevékenysége mellett hangsúlyosan az adatvédelmi és a pénzmosás megelőzésével összefüggő jogterülettel foglalkozik; dolgozott IT-szolgáltatásokat nyújtó, mobilalkalmazásokat fejlesztő cégnek, a nemzetközi filmgyártás, a reklámipar, a gyógyszeripar, egészségügy területén tevékenykedő vállalatoknak. 

Az AdatSzalon ügyvédi szakmai műhely alapítója, rendszeres előadója, mely 2020 óta az adatvédelemmel és ügyvédszakmai kérdésekkel foglalkozó szakértők szakmai együttműködésének fóruma, rendezvényein több ezer ügyvéd részére szerveznek olyan szakmai vitákat, oktatásokat, melyek fókusza az ügyvédi adatkezelés és az ügyvédszakmai szabályok jó gyakorlatának kérdései.


Dr. Bús Csaba - főosztályvezető, OTP Bank, Üzleti Compliance Kontroll Főosztály

Dr. Bús Csaba tízéves tapasztalattal rendelkezik a bankszektor compliance területén, különösen jogszabályi megfelelőség, fogyasztóvédelem, valamint adatvédelem terén.

Az FHB Banknál kezdte pályáját compliance és fogyasztóvédelmi munkatársként, majd 2018-tól az OTP Bank Compliance területén tölt be különböző pozíciókat. Fogyasztóvédelmi szakértőként, majd osztályvezetőként, jelenleg pedig főosztályvezetőként járul hozzá a banki működés integritásához. Munkája során kiemelt figyelmet fordít a belső szabályozás, a kockázatkezelés és a megfelelési kultúra folyamatos fejlesztésére, miközben elkötelezetten támogatja az ügyfelek védelmét és a szakmai innovációt.

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

A tájékoztatót megismertem.