II. Compliance konferencia

 

Dr. Péterfalvi Attila - elnök, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Dr. Péterfalvi Attila 1957-ben született Budapesten. 1981-ben végzett az ELTE Jogtudományi Karán. 1982-83-ban a Jogi Továbbképző Intézetben tanult, külkereskedelmi szakjogász lett. 1991-ben NATO-ösztöndíjjal Torontóban és Washingtonban tanult adatvédelmet. 1996-tól 2001 júniusáig az adatvédelmi biztos tanácsadója volt. 2001 december 11-én az Országgyűlés hat évre megválasztotta adatvédelmi biztosnak. 2008-tól 2011-ig az Országgyűlési Biztos Hivatalának hivatalvezetője, majd 2012 január 1-től 2020. december 31-ig, majd 2021. január 1-től újabb kilenc évre a köztársasági elnök a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökévé nevezte ki. Egyetemi docensként jelenleg is több hazai egyetemen oktat.

 

Dr. Kugler Herbert  - osztályvezető, Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Foglalkoztatási, Foglalkoztatás-felügyeleti és Munkavédelmi Főosztály Foglalkoztatás-felügyeleti Osztály

2005-ben végeztem az Eötvös Lóránd Tudományegyetem jogi karán, 2011 óta állok a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal, valamint annak jogelődje alkalmazásában. 2011-től a hajdúhadházi munkaügyi kirendeltség, majd 2012-től 2017-ig a debreceni munkaügyi kirendeltség, illetve foglalkoztatási osztály irányításáért feleltem, ahol az álláskeresőkkel kapcsolatos állami feladatellátásban vettem részt.  2017. és 2020. között a munkaügyi és a munkavédelmi hatóság vezetői feladatait is elláttam, ahol a korábbi tevékenységem mellett megjelent a foglalkoztatókat érintő vizsgálatok koordinálása is. 2020-tól jelenleg is a foglalkoztatás-felügyeleti hatóság osztályvezetőjeként a foglalkoztatók hatósági ellenőrzésének az összefogása a fő célom. Munkánk során a piac szereplőinek foglalkoztatási szempontú komplex vizsgálatát végezzük el, a helyszíni ellenőrzések megkezdésétől egészen a hatósági eljárás végigviteléig. Az általam irányított szervezet feladata a tisztességes piaci magatartást tanúsító gazdasági társaságok és vállalkozók versenyhelyzetének biztosítása, az egyéni, foglakoztatásból származó érdeksérelmek orvoslása, valamint a szabálytalan alkalmazás felderítése és a jogellenes állapot megszüntetése. Munkánk során fontos szerepet kap a birtokunkba került személyes adatok, valamint a vállalatok részről tudomásunkra jutott üzleti titkok védelme. Vizsgálataink hivatalból indulnak, számottevő azonban a közérdekű, vagy panaszbejelentés alapján megkezdett ügyek aránya. 

Nagyon fontosnak tartom az eljárások törvényes, kiszámítható és etikus módon történő lefolytatását. A rendelkezésünkre álló jogszabályi keretek, valamint az osztály fluktuációtól mentes állandó létszáma a fentiekben jellemzett munkavégzést nagymértékben elősegíti. Lehetőségeimhez mérten törekszem a munkatársaim továbbképzésének elősegítésére, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítására.

 

Dr. Korencsi Attila – főosztályvezető, Magyar Nemzeti Bank Compliance és védelmi főosztály

Dr. Korencsi Attila, 1968-ban született Budapesten. Állam- és jogtudományi doktori oklevelet szerzett az Eötvös Loránd Tudományegyetemen 1993-ban. Jogi szakvizsgát tett 1996-ban. Magyarország Külügyminisztériumának együttműködésében a Francia Köztársaság Nemzeti Közigazgatási Főiskolája európai uniós jogi diplomáját szerezte meg 2004-ben.

A Magyar Nemzeti Bank compliance szakterületének vezetője. Harminc éves jogászi gyakorlattal rendelkezik a központi banki tevékenység, alkotmányjog, pénzügyi jog, monetáris politikai és devizatartalék-kezelési ügyek, pénzügyi piacok működése, pénzügyi stabilitási kérdések, gazdaság, jog és etika kapcsolata, megfelelőségi ügyek területén. 

Tagja a Központi Bankok Európai Rendszere Etikai és Compliance Bizottságának és Üzleti Compliance Munkacsoportjának. Tagja továbbá a Nemzetközi Működésikockázat-kezelési Munkacsoportnak (IORWG), az Európai Unió Püspöki Konferenciáinak Bizottsága (COMECE) Jogi Munkacsoportjának (Brüsszel), valamint a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) Társaságirányítási Bizottságának (Párizs).
Számos publikációja jelent meg szakfolyóiratokban és tanulmánykötetekben. 
Egyetemi oktatói tevékenységet folytat a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, a Miskolci Egyetemen, a Neumann János Egyetemen és a krakkói Jagelló Egyetemen.

 

Dr. Herman Zsuzsanna - Compliance igazgató, Debreceni Egyetem

Örömmel mutatkozom be Önöknek, mint a Debreceni Egyetem Compliance igazgatója, továbba mint, jogász, közgazdász, Compliance szakjogász, HR szakjogász. Szakmai pályafutásom szorosan kötődik a Debreceni Egyetemhez, ahol tanulmányaimat is folytattam. Elsőként az Állam- és Jogtudományi Kar igazgatásszervező, majd jogász szakán. A jogi diploma megszerzését követően az Egyetem Gazdaságtudományi Karára iratkoztam be, ahol közgazdász diplomát szereztem MBA szakon.

Pályám során lehetőségem nyílt különböző területeken kipróbálni magam, jogászként több debreceni nagyvállalatnál szereztem értékes tapasztalatokat. Mindemellett teljesítettem a jogi szakvizsgáimat, továbbá az Állam- és Jogtudományi Kar LL.M. képzése keretében HR szakjogász végzettséget, illetve Compliance szakjogász végzettséget szereztem. 

Célom, hogy a Debreceni Egyetem számára olyan átfogó és hatékony Compliance rendszert építsek ki, amely nem csupán a jogszabályi megfelelés biztosítására koncentrál, hanem a vállalati etika és integritás alapjait is megerősíti. Fontos számomra, hogy a compliance ne csak egy kötelező adminisztratív feladat legyen, hanem a szervezeti kultúra szerves részeként segítse a hosszú távú siker elérését.

 

Dr. Kámán Attila - Compliance és pénzmosásmegelőzés igazgató, MBH Bank Nyrt.

Kámán Attila, jogász, több mint 20 éve dolgozik befektetési szolgáltatási és banki területen. 2012-től a KBC Securities Magyarországi Fióktelepének compliance vezetője, majd 2017-ben csatlakozott az MNB piacfelügyeleti területéhez. 

Ezt követően az OTP Bank Nyrt. tőkepiaci compliance területének vezetője volt, 2020-ban kinevezték a legnagyobb bolgár bank, a DSK Bank compliance vezetőjének. 2021 novemberében csatlakozott az MKB Bankhoz, ahol a Compliance és pénzmosásmegelőzés területet vezeti.

 

Dr. Rausch János György - Irodavezető Ügyvéd, Bán, S. Szabó, Rausch & Partners Ügyvédi Iroda

Dr. Rausch a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners managing partnere. Bejegyzett magyar ügyvéd, aki széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a versenyjog, a társasági jog, az energiajog, az összeolvadások és akvizíciók terén. Elsődlegesen a telekommunikációs jog és az azzal kapcsolatos peres ügyek terén rendelkezik jelentős szakértelemmel. Mielőtt a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners partnerévé vált, a budapesti Shearman & Sterling Irodánál társult ügyvédként dolgozott.

A Chambers szerint dr. Rausch „szakértő tárgyaló és nagyra becsülik a piacon.” A dr. Rausch vezette Bán, S. Szabó, Rausch & Partners csapatot a következőképp jellemzik: „A csapat különlegessége, hogy előre látják az ügyfelek igényeit és hasznos szabályozási tanácsokat adnak”.

Ahogy egy ügyfele jellemzi a Legal500 számára: „Rausch János nemcsak profi tárgyaló, hanem kiváló peres ügyvéd is. Mindig előáll egy megoldással és egy tervvel a felmerülő problémák kezelésére. Irodavezető partnerként is mindig rendelkezésre áll, hogy megbeszéljük az ügyeket, és részt vesz a napi szintű szolgáltatásnyújtásban is.” Kamarai tagság - Budapesti Ügyvédi Kamara, 1998 .Tanulmányok - Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar, 1995 Summa cum laude.

 

Dr. Polacsek Csaba - Cégtárs, PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft.

Dr. Polacsek Csaba a PricewaterhouseCoopers budapesti irodájának forensic szolgáltatásokért, pénzügyi tanácsadásért, vállalati pénzügyekért, ingatlan tanácsadásért felelős cégtársa. Polacsek úr 7 évet töltött egy másik Big4-nál Magyarországon és az Egyesült Államokban, majd közel tíz évet töltött a CAIB/UniCredit csoportnál, ahol a corporate finance, illetve a struktúrált finanszírozási területet vezette. Két évet ingatlanfejlesztési területen volt a délszláv régióban. Több, mint 5 évet az állami szektorban dolgozott: a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. társasági portfólióért felelős főigazgatójaként, majd a Miniszterelnökség pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős helyettes államtitkáraként. Csatlakozását megelőzően három évig a Magyar Posta elnöke volt. 

Polacsek úrnak komoly tranzakciós és tanácsadási tapasztalata van Magyarországon, illetve a közép-kelet európai régióban Szlovéniában, Horvátországban, Montenegróban, Szerbiában, Albániában, Romániában, Szlovákiában és Lengyelországban.

Polacsek úr a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen végzett és doktorátusi fokozatát is itt szerezte. Okleveles könyvvizsgáló, illetve az Amerikai Egyesült Államokban bejegyzett könyvszakértő (CPA). Tőzsdei szakvizsgával rendelkezik.

 

Veres Petra - Globális ombuds vezető, GE Vernova

Veres Petra 2012-ben csatlakozott a GE-hez, mint pénzügyi munkatárs. Ezt követően különböző pénzügyi feladatokat látott el a GE leányvállalatainál. 5 éves tapasztalattal rendelkezik Nyílt Jelentéstételi területen. Az első kapcsolattartó pont az alkalmazottakkal, akik a legjobb védelmi vonala a GE Vernova vállalatnak.  

 

Dr. Molnár Adél - adatvédelmi tisztviselő, ügyvéd, Magyar Ügyvédi Kamara

A Magyar Ügyvédi Kamara adatvédelmi tisztviselője. A Budapesti Ügyvédi Kamara titkára, a Magyar Ügyvédi Kamara Küldöttgyűlésének tagja. Jogi szakvizsga cenzor. Ügyvéd.

A Magyar Ügyvédi Kamara által működtetett visszaélés-bejelentési rendszer felállításában szakértőként vett részt, 2023. szeptember 1. és 2024. január 15. között a Magyar Ügyvédi Kamara Visszaélés-bejelentési Referense volt. 

Szakmai tevékenysége kiterjed az ügyvédek, ügyvédi irodák ügyvédszakmai és egyéb előírásoknak való megfelelése komplex támogatására, különös tekintettel a hivatásrend tagjainak adatvédelmi, pénzmosás-megelőzési, nyilvántartási, iratmegőrzési és más hasonló kötelezettségeire. A Budapesti Ügyvédi Kamara titkáraként közreműködik a területi kamara adatvédelemmel és információszabadsággal összefüggő feladatainak ellátásában. 

1999 óta ügyvéd, infokommunikációs szakjogász. 
A gazdasági és infokommunikációs jogi ügyvédi tevékenysége mellett hangsúlyosan az adatvédelmi és a pénzmosás megelőzésével összefüggő jogterülettel foglalkozik; dolgozott IT-szolgáltatásokat nyújtó, mobilalkalmazásokat fejlesztő cégnek, a nemzetközi filmgyártás, a reklámipar, a gyógyszeripar, egészségügy területén tevékenykedő vállalatoknak. 

Az AdatSzalon ügyvédi szakmai műhely alapítója, rendszeres előadója, mely 2020 óta az adatvédelemmel és ügyvédszakmai kérdésekkel foglalkozó szakértők szakmai együttműködésének fóruma, rendezvényein több ezer ügyvéd részére szerveznek olyan szakmai vitákat, oktatásokat, melyek fókusza az ügyvédi adatkezelés és az ügyvédszakmai szabályok jó gyakorlatának kérdései.

 

Dr. Dékány Dóra - ügyvéd, Magyar Ügyvédi Kamara Visszaélés-bejelentési Referense

Dr. Dékány Dóra 2008 óta a Budapesti Ügyvédi Kamara tagja, 2011-től egyéni ügyvédként praktizál. Kiemelt szakterületei az adatvédelmi jog, a követeléskezelés, komplex jogi szolgáltatás nyújtása gazdasági társaságok és szervezetek részére, illetve a bejelentővédelmi ügyvédi tevékenység. Munkája mellett tagja a Budapesti Ügyvédi Kamara Elnökségének, a Magyar Ügyvédi Kamara Másodfokú Fegyelmi Bizottságának, és elsőfokú elnöke a Magyar Lovassport Szövetség Sportfegyelmi Bizottságának. 2020 óta jogi szakvizsga cenzor.

2023-ben részt vett a Magyar Ügyvédi Kamara által működtetett visszaélés-bejelentési rendszer kialakításában, 2023. szeptember 1. óta a Magyar Ügyvédi Kamara Visszaélés-bejelentési Referense. 

2020-ban kollégáival megalapította az AdatSzalon szakmai műhelyt, mely az adatvédelemmel és ügyvédszakmai kérdésekkel foglalkozó szakértők szakmai együttműködésének biztosít lehetőséget. Az AdatSzalon rendezvényein több ezer ügyvéd részére szerveznek oktatásokat, melynek fókusza az ügyvédi adatkezelés és az ügyvédszakmai szabályok jó gyakorlatának kérdései.
Dóra kiemelten foglalkozik sportegyesületek adatvédelmi jogával, illetve adatvédelmi tisztviselői tevékenységet lát el több, közfeladatot ellátó szervezetnél. Széles ügyfélkörrel rendelkezik a KKV szektorban, ügyfelei között megtalálható számos magán-egészségügyi szolgáltató és gépjármű márkakereskedések. 

Tevékenységének fókusza, hogy a jogszabályok rendelkezésein túl a megbízásai során ajánlott megoldások megfeleljenek a gazdasági és piaci követelményeknek, és a gyakorlati életben kivitelezhető válaszokkal segítse ügyfeleit.

 

Dr. Farkas Barnabás - osztályvezető,  OTP Bank Nyrt. Compliance Igazgatóság/Etikai Osztály

2015-ben szereztem jogi diplomát az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karán. Már a diplomaszerzéskor az FHB Bank compliance területén dolgoztam, ahol az általános compliance feladatok mellett elsősorban fogyasztóvédelmi fókuszú compliance feladatokat láttam el. 2017-ben a Budapesti Corvinus Egyetem jogász-közgazdász szakirányú továbbképzési szakán szereztem diplomát. 2018 óta dolgozom az OTP Bank Nyrt. Compliance Igazgatóságán, ahol 2021-ig a Fogyasztóvédelmi Osztály szenior tanácsadója voltam, 2021 óta pedig az Etikai Osztályt vezetem. 

Az általam irányított osztály feladatai közé tartozik többek között az összeférhetetlenségi ügyek kezelése, az etikai és whistleblowing eljárások lefolytatása, a bankkal kapcsolatba lépő beszállítók átvilágítása. 

Az OTP immáron tizenkét országban van jelen, továbbá számos belföldi csoporttaggal is rendelkezik, ebből adódóan a hazai compliance terület csoportelvárásoknak való megfelelés biztosítása érdekében végzett csoportirányító funkciója is jelentős.

 

Dr. Gerencsér István Bálint - Senior Legal Counsel and Compliance Officer, Richter Gedeon Nyrt.

Dr. Gerencsér István Bálint 2006-ban szerzett jogi diplomát a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán, és 2013-ban tette le jogi szakvizsgáját, majd 2017-ben infokommunikációs szakjogászként diplomázott a Pécsi Tudományegyetem Állam-és Jogtudományi Karán.

Karrierjét 2007-ben kezdte a magyarországi Allianz csoportnál előbb jogász, majd jogtanácsosi pozícióban. Feladatai közé tartozott az Allianz informatikai-, beszerzési-, PR és marketing szakterületeinek teljes körű jogi támogatása, a vállalat társasági jogi ügyeinek intézése, belső szabályzatok készítése és véleményezése, továbbá auditok koordinálása, és az outsourcing folyamatok jogi támogatása.

2017. novemberétől a Richter Gedeon Nyrt. jogtanácsosa. A Compliance terület munkatársaként fenntartja és folyamatosan fejleszti a Richter Gedeon Nyrt. és leányvállalatai megfelelőségi rendszerét, részt vesz a Társaság belső szabályzatainak kialakításában és frissítésében, folyamatos tanácsadást nyújt az etikai és megfelelőségi vonatkozású kérdésekben.
Munkájának részét képezi a rendszeres oktatások megszervezése és lebonyolítása, a megfelelőségi bejelentések kivizsgálásának támogatása, valamint részt vesz a harmadik feles átvilágításokban és a Richter Gedeon Nyrt-t érintő vizsgálatokban.

A fentieken túl feladatai közé tartozik a Richter Gedeon Nyrt. medical-, PR- és marketing szakterületeinek jogi támogatása.

 

Dr. Rózsavölgyi Márk - Compliance Manager, BMW Manufacturing Hungary Kft.

A debreceni BMW Gyár compliance-ért felelős menedzsere, melynek keretében biztosítja a megfelelését – többek között – olyan területeken, mint az emberi jogok, adatvédelem, export ellenőrzés, versenyjog és esetleges visszaélés bejelentések kivizsgálása.

Korábban több évet töltött a DLA Piper-nél és más nemzetközi ügyvédi irodáknál. Jelentős tranzakciós és képviseleti tapasztalattal rendelkezik versenyjogi, közbeszerzési és állami támogatásokat érintő szabályozás terén, illetve számos nemzetközi vállalatot tanácsolt visszaélés-bejelentések és határon átnyúló gazdasági bűncselekmények felderítése során.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szerezett jogi diplomát, szakvizsgázott jogász.

 

Sziráki-Nagy Noémi  - International Compliance Manager – CoEs, GE HealthCare

2014 óta dolgozom a GE HealthCare helytelen kifizetések (improper payment prevention) ellenőrzése, jóváhagyása terület vezetésével az EMEA régióban. Ezt megelőzően banki Compliance területen, illetve operációs kockázatkezelési és belső ellenőrzés területeken szereztem szakmai tapasztalatot. Végzettségemet tekintve közgazdász vagyok, a Magyar Könyvvizsgálói Kamara tagja.

 

Dr. Kiss András - gazdaságfejlesztési és innovációs osztályvezető, Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

Dr. Kiss András a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (HBKIK) gazdaságfejlesztési és innovációs osztályvezetője, külgazdasági szakokleveles mérnök, EU szakértő.

A Kamarában feladatai közé tartozik a helyi és országos gazdasági előterjesztések véleményezésének koordinálása, vállalkozások tájékoztatása pályázati lehetőségekről, a vállalkozások széles körét érintő kötelezettségekről (pl. EPR-MOHU, ESG), tájékoztató rendezvények, vállalkozói fórumok szervezése. Az Enterprise Europe Network hálózatán belül a Megújuló Energia Szektor Csoport tagja, EEN fenntarthatósági tanácsadó.
Részt vett a BKIK és a HBKIK által szervezett vállalkozói compliance tréning megvalósításában.

 

 

Ratku Antal - alelnök, Magyar Könyvvizsgálói Kamara, Hajdú-Bihar vármegyei Szervezet

Egyetemi tanulmányaimat 1979-1983 között Budapesten a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen végeztem, diplomamunkámat a kedvezőtlen adottságok között gazdálkodók támogatásáról írtam.  

1995-től (jelenleg is) élethivatásszerűen folytatok könyvvizsgálói tevékenységet. Könyvvizsgálói tevékenységem elsősorban az agrárszférához, élelmiszeriparhoz kötődő gazdálkodó szervezetek könyvvizsgálatára, illetve pénzügyi, gazdasági, vezetési tanácsadásra koncentrálódik. E mellett közreműködtem, illetve közreműködök cégek átalakulási folyamatának könyvvizsgálatában, cégek átvilágításában is. 

1997 óta a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Hajdú-Bihar Megyei Szervezete küldötte, 2003-tól a helyi szervezet elnökségi tagja voltam, jelenleg a helyi szervezet alelnöke vagyok. 2011-től két választási cikluson keresztül a Magyar Könyvvizsgálói Kamara Hajdú-Bihar Megyei Szervezete elnökeként irányítottam a helyi szervezet munkáját. 

2007-2011 között, illetve jelenleg is a Magyar Könyvvizsgálói Kamara elnökségében elnökségi tagként az Észak-alföldi Régió könyvvizsgálóinak szakmai képviseletét láttam, illetve látom el.  

 

Tisztelt Felhasználó!

 

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ

A tájékoztatót megismertem.