MIDK 2023
2023. március 31. péntek | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Érkezés, regisztráció | ||
14:00-14:15 | Megnyitó Dr. Páles Zsolt, a Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola vezetője, Debrecen Dr. Pálfi József, a Partiumi Keresztény Egyetem rektora, Nagyvárad |
||
14:15-15:05 |
Plenáris előadás Maria da Piedade Vaz Rebelo, Maria Graça Bidarra: Motivation and engagement in achievement contexts (in English) |
||
15:05-15:20 | SZÜNET | ||
1. szekció | 2. szekció |
3. szekció (in English) |
|
15:20-15:45 |
Homolya Szilvia, Rozgonyi Erika: A 2020-as NAT szerint módosult matematika érettségi követelmények várható hatása az egyetemi oktatásra |
Kántor Sándor: A jövő matematikaoktatásának víziója |
Kovács Judit, Kovács Zoltán, Ambrus Gabriella, Kónya Eszter: Facilitators, engagement and results of learning mathematics in the narratives of first-year students from elementary teacher training schools |
15:45-16:10 |
Sipos Dóra Fruzsina: Egy módszer bemutatása a műszaki matematikaoktatás hatékonyságának növelésére |
Feczkó Ágnes, Prins Rebecca: Játékosítsunk, de rugalmasan |
Linda Devi Fitriana: A promising path toward infinite improvement in mathematics teaching and learning |
16:10-16:35 |
Vámosiné Varga Adrienn: Az online oktatás tapasztalatairól |
Pintér Marianna: A Bedtime Math történeteinek használata óvodai matematika foglalkozásokhoz, hogy a matematikai nevelés szórakoztató és megnyerő |
Báró Emőke, Kovács Zoltán, Kónya Eszter: Students recalling favourite math experience: How does problem-based approach promote mathematical engagement? |
16:35-17:00 |
Perge Erika, Guzsvinecz Tibor: A térszemlélet képesség mérésére alkalmazott tesztek a mérnöki képzésben |
Szabó Attila József: A mozgókép, mint a motiválás és tudásátadás eszköze a matematikatanításban |
Muzsnay Anna, Szabó Csaba: The effect of retrieval practice on conceptual knowledge in learning polynomials |
17:00-17:15 | SZÜNET | ||
17:15-17:40 |
Pomuczné Nagy Ildikó: A számelmélet témakör tartalma és tanítása a gimnázium 11. évfolyamán |
Joós Antal: Technikumi és szakképző diákok matematika oktatása |
Ambrus Gabriella: Szöveges feladatok lehetséges típusai és tankönyvi megjelenésük |
17:40-18:05 |
Négyesi Péter: A középiskolai számelmélet adaptív tanításában rejlő lehetőségek |
Czeglédi Csaba: Adott témakörben különböző módszerekkel történő problémafelvetés vizsgálata szakképzésben |
Csepely Zsófia: Matematikai képességek fejlesztése társasjátékokkal |
18:05-18:30 |
Szeibert Janka, Zámbó Csilla: A matematikai gondolkodás fejlesztése számelméleti feladatokkal |
Tompos Anna: A geometriai szemlélet fejlesztése társasjátékozással egy szakiskolában |
Jakab Enikő: További tennivalók a matematikai kompetenciafejlesztésben |
18:30-19:30 |
A Magyar Örökség-díjas Csillagocska Néptáncegyüttes műsora |
||
19:30 | VACSORA |
2023. április 1. szombat | ||||
---|---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
Ioannis Papadopoulos: Mental argumentation and the use of structure in problem solving (in English) |
|||
9:50-10:05 | SZÜNET | |||
1. szekció | 2. szekció | 3. szekció | ||
10:05-10:30 |
Kusper Gábor: Absztrakciós szintek szerepe a programozás tanításában |
Ambrus András: Néhány jelentősebb nemzetközi irányzat a matematikatanítás-tanulás kutatásában és gyakorlatában |
Oláhné Téglási Ilona, Kovács Zoltán: Interdiszciplináris, eszközhasználatra épülő kurzus hatása a tanárszakos hallgatók motivációjára |
|
10:30-10:55 |
Tajti Tibor: Feladatok generálása programozás oktatásához |
Veress-Bágyi Ibolya: A statisztika tanulási környezet |
Carolina Martins, Vanda Santos, Sandra P. Ferreira, Teresa B. Neto: Task design with Poly-Universe: a STEAM approach |
|
10:55-11:20 |
Ádámkó Éva, Sziki Gusztáv Áron: Programozási ismeretek oktatása műszaki mechanikai problémákon keresztül |
Takács Anna Mária: A digitális és a hagyományos számonkérés összehasonlítása egy konkrét matematika feladatsor esetében |
Hoffmann Miklós: Mikroökonómiai problémák reprezentálása Poly-Univerzummal |
|
11:20-11:45 |
Sziki Gusztáv Áron, Ádámkó Éva: Mérnöki informatika oktatás műszaki és természettudományos problémákon keresztül. |
Papp Gabriella: E-tesztek, mint motivációs lehetőségek a matematika órákon |
Stettner Eleonóra: Hogyan lesz a színekből, arányokból zene? |
|
11:45-12:30 | EBÉD | |||
12:30-16:00 | Városnézés | |||
16:00-16:50 |
Plenáris előadás Lilla Korenova: Digitális technológiák a matematikaoktatásban - a COVID-19 világjárvány előtt, alatt és után |
|||
16:50-17:05 | SZÜNET | |||
1. szekció | 2. szekció | 3. szekció | ||
17:05-17:30 |
Biró Csaba, Prantner Csilla, Koczka Ferenc: Kvantuminformatika az általános iskola 5-8. évfolyamain? |
Fülöp Zsolt: A konkrét műveletektől a strukturális gondolkodásig – függvénytani ismeretek alkalmazása az algebraoktatásban |
Stankov Gordana: Játékok a Poliuniverzum készletekkel melyek segítik az inklúziót |
|
17:30-17:55 |
Balla Tamás, Király Sándor: Online SQL tanulás az sqlsuli portálon |
Bereczki Ildikó, Csíkos Csaba: Kettővel több vagy kétszer annyi? |
Szász Saxon János, Fenyvesi Kristóf, Petró Panna: STEAM oktatási eszközök |
|
17:55-18:20 |
Prantner Csilla, Csernai Zoltán, Racsko Réka: A kollaboratív tanulási terek támogatása VR/AR technológiával |
Lócska Orsolya Dóra: A grafikus reprezentáció funkciójának újragondolása az aritmetika-algebra átmenetben: a stratégiaválasztás problémája |
Dárdai Zsuzsa: Polyuniverzum workshop |
|
18:20-18:45 |
Csernai Zoltán: Az informatikai gondolkodás módszertani alkalmazása a rangsorolt egyetemek kurzusaiban |
Geszler Evelin Anna: A digitális számonkérésben rejlő lehetőségek |
||
19:00 | VACSORA |
2022. április 2. vasárnap | ||||
---|---|---|---|---|
9:00-9:50 | Plenáris előadás
Oláh-Gál Róbert: Szemelvények a Bolyaiak matematikai kézirataiból, Bolyai-sommázat, Gyerekeknek a Bolyaiakról - legújabb könyveim ismertetése és módszertani-didaktikai háttere |
|||
9:50-10:05 | SZÜNET | |||
1. szekció | 2. szekció | 3. szekció | ||
10:05-10:30 | Kántor Sándorné: Hogyan jelenik meg az ember és környezete téma a matematikaórákon? | Baranyai Tünde Klára, Debrenti Edith: Alapvető logikai műveleti készségek vizsgálata a hallgatók körében | Emese György: Hypthesistesting in high school educational experiment | |
10:30-10:55 | Kardos Gergely, Matos Zoltán: Egy tantárgyakon átívelő matematikatanítási kísérlet tapasztalatai | Palencsár Enikő, Szilágyi Szilvia: Játék alapú tanulás integrálása a numerikus sorok témaköréhez | Majoros Szende-Barbara, Nagy Enikő: Hogyan tervezünk? Hogyan tervezzünk! | |
10:55-11:20 |
Kiss Márton: Mi a tapasztalat a Pólya-modell visszatekintő szakaszáról a 9. osztályos tanulóknál? |
Körei Attila, Szilágyi Szilvia: Cikloisok szemléltetése és rajzolása LEGO robotokkal |
Katonka Pál: Kompetenciateszten elért eredmények és ezek kapcsolata korábbi mérésekkel | |
11:20-11:35 | Zárás Dr. Muzsnay Zoltán, a Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktor Iskola Didaktika programjának vezetője Dr. Kónya Eszter, a szervező bizottság vezetője |
|||
11:35 | EBÉD |